مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: یک خانم جوان با حضور در ستاد دیه هزینه سالگرد فوت مادر خود را صرف آزادی یک زندانی کرد.

دسته: خبری , ویژه
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

یدالله روحانی منش اظهار داشت: این زن جوان با توجه به شیوع ویروس کرونا و فراهم نبودن زمینه برگزاری مجلس ترحیم بخشی از هزینه این مراسم را به آزادی زندانی و بخش دیگری را به یک خیریه اهدا کرد.

وی بیان کرد: با کمک مالی این خانم جوان، مردی که به علت تاخیر در پرداخت اقساط مهریه و به خاطر یک سکه زندانی شده است پس از تکمیل پرونده به زودی از زندان آزاد می‌شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اضافه کرد: سال گذشته ۳۴ زندانی مهریه با کمک ستاد دیه آزاد شدند و طبق آخرین آمار مربوط به ابتدای سالجاری، ۴۳ تن به علت ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان به سر می‌برند.

روحانی ادامه داد: زندانیان مهریه مربوط به گروه های سنی مختلف بوده و برخی از آنها تازه زندگی مشترک را آغاز کرده و برخی نیز پس از سال‌ها زندگی مشترک به علت درخواست مهریه از سوی زوجه و ناتوانی در تامین آن، زندانی شدند.

وی یادآوری کرد: یکی از پرونده های مهریه مربوط به مرد ۶۵ ساله ای بود که پس از بیش از سه دهه زندگی مشترک، زندانی شده بود که با کمک ستاد دیه این زندانی هم آزاد شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تاکید کرد: خانواده ها هنگام تعیین مهریه و صداق باید توان مالی را نیز در نظر بگیرند و به جای اصرار بر بالا بودن میزان مهریه، به دیگر مولفه‌ها و ویژگی‌ها مورد نیاز برای تداوم یک زندگی مشترک و بی‌دغدغه توجه داشته باشند.

روحانی منش یکی از سنت‌های حسنه را حضور افراد ذینفوذ و مُسن در مراسم های خواستگاری دانست و از این افراد خواست با امر به معروف، خانواده ها را به سمت تعیین مهریه‌های معقولانه تشویق و هدایت کنند.


نوشته شده توسط:admin - 52 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها: