امام جمعه همدان : اقدامات ستاد دیه مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی است.

دسته: خبری
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸


به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان همدان ؛
روز یکشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه هیئت امناء و عوامل اجرایی ستاد دیه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان دیدار کردند.
در این دیدار ریاست محترم کل دادگستری ، مدیرکل زندانها و دادستان استان همدان و هیئت همراه حضور داشتند.

در این جلسه آیت الله شعبانی ضمن خوش آمدگویی و تشکر از حضور رییس و هیئت امناء و عوامل ستاد دیه استان همدان گفت : در نگرش فقه اسلام اصل بر این است که هیچ فردی زندانی نشود.

امام جمعه همدان بیان کرد : در مبانی بودجه ای دین اسلام و حاکمیت اسلامی در بحث بیت المال منابعی را جهت جبران و کمک به نیازمندان و زندانیان غیرعمدی پیش بینی شده که باید توسط حکام و زمانداران مد نظر قرار گیرد لذا از روشها و اقدامات دیگری باید استفاده کرد تا مانع ورود افراد به زندانها بابت بدهی و دیات شد.

در ادامه وی گفت : با توجه به وضعیت منابع ستاد دیه که به منابع مردمی وابسته است پیشنهاد می شود تا با بررسی راهکارهایی منابع مالی پایدار برای این نهاد ایجاد گردد.

ایشان نهاد ستاد دیه و اقدامات آن را جز نهادهایی عنوان کرد که ضرورت اجتماعی آن محرز است و در واقع اقدامات ستاد دیه به نوعی مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی محسوب می شود

در ادامه این دیدار پژمان پروین مدیرکل اداره زندانهای استان همدان که به عنوان نائب رییس ستاد دیه ضمن تشریح فرآیند مالی و نحوه آزادی زندانیان غیرعمدی گفت : آزادی زندانیان غیرعمدی طبق اساسنامه ستاد دیه طی فرآیندی شامل میزان گذشت شکات ، وام قرض الحسنه بانکی و کمکهای بلاعوض و به تناسب نیازمندی و استحقاق زندانی پرداخت و آزاد می شود.

اعضای هیئت امنای ستاد دیه

نوشته شده توسط:admin - 52 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها: