جوان همدانی برای مهریه ۱۳۶۷ سکه ای زندانی شد

دسته: خبری
بدون دیدگاه
جمعه - ۲ آذر ۱۳۹۷

 یک جوان به علت ناتوانی در پرداخت مهریه ۱۳۶۷ سکه ای زوجه زندانی شد.

یداله روحانی منش مدیر نمایندگی ستاد ده همدان  اظهار داشت: زوج جوان که هم اینک حدود ۳۰ سال سن دارند در سن ۲۰ سالگی و اواخر سال ۸۸ زندگی مشترک خود را آغاز کردند.
وی اضافه کرد: داماد جوان که از طبقه متوسط جامعه است با راه اندازی یک بوتیک و فروش لباس ملزمات لازم برای زندگی را فراهم آورد اما پس از گذشت چند سال از این زندگی، زوج جوان دچار اختلاف شده و زوجه درخواست مهریه می کند.
روحانی منش ادامه داد: با وساطت ریش سفیدان و بزرگان ۷۰۰ سکه از این مهریه توسط زوجه بخشیده و مقرر شد بقیه سکه به صورت قسطی پرداخت شود.
وی گفت: طبق تعهد ۱۴ سکه بهار آزادی پیش پرداخت شده و مابقی آن هر ۲ ماه یک سکه درحال پرداخت بود که نوسان قیمت سکه و افزایش نرخ آن، این جوان را برای پرداخت به دردسر انداخت.
مدیر ستاد دیه استان همدان گفت: ۲۱ سکه از مهریه به صورت قسطی پرداخت شده بود اما از ابتدای امسال به علت ناتوانی در تامین آن، اقساط به تعویق می افتد.
روحانی منش اظهار داشت: مهریه های نامتعارف و قبول صداق بیش از توان مالی توسط داماد، برای جوانان و خانواده هایشان دردسرساز شده است.
وی ادامه داد: چند ماه گذشته نیز به علت نوسان شدید در قیمت سکه شاهد افزایش شمار دامادهای زندانی در این استان هستیم.
مدیر ستاد دیه استان همدان بیان کرد: ۱۰۲ تن هم اینک به علت ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان به سر می برند و در هفت ماهه سال جاری ۱۶ زندانی مهریه آزاد شدند.
روحانی منش ابراز امیدواری کرد: ریش سفیدان و بزرگان فامیل هنگام تعیین مهریه به جای چشم و هم چشمی و ملاک قرار دادن دیگر دختران، بر اساس منطق و دارایی داماد صداق (مهریه) را تعیین کنند.


نوشته شده توسط:admin - 52 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۲
برچسب ها: