دوازدهمین جشن گلريزان آزادی زندانيان جرايم غير عمد همدان برگزار شد

دسته: خبری
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

شامگاه یکشنبه مصادف با ۲۵ماه مبارك رمضان (ع) جشن گلریزان با حضورنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ، مسئولان ارشد، مدیران استانی ، رئیس کل دادگستری استان ،مدیر کل زندان های همدان ، جمعي از خيرين نيكوكار استان به منظور آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از سوی ستاد دیه استان در محل تالار انصار همدان  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي ستاد دیه نمایندگی استان همدان ، در این مراسم آیت الله غیاث الدین طه محمدی  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان طی سخنانی اظهار کرد : خالق هستی آنچه را که آفریده از روی عشق آفریده است و خداوند  انسان را آفرید و سراسر وجودش را از عشق لبریز کرد.

وی افزود: بعضی از انسان ها قدر و منزلت خود را نمی‌دانند در حالی که  جایگاه انسان در جهان آفرینش بسیار بالا است.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی خاطر نشان کرد :برای همنوعان خود خیر بخواهیم و امید است که با قدم‌هایی که در این مسیر برداشته می‌شود هزاران گره از کار افراد باز شود.

در ادامه حسن خانجانی معاون قضایی دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه همدان که در مراسم حضور داشت گفت:از ابتدای ماه مبارک رمضان چندین نفر از زندانیان جرائم غیرعمد  از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی با بیان اینکه ستاد دیه ستادی مردمی است افزود: امشب در این جمع حضور یافتیم و بر حسب وظیفه انسانی و دینی است که در این امر خداپسندانه شرکت داشته باشیم.

وی ادامه داد : افراد در معاملات خود دقت لازم را داشته باشند تا شاهد کاهش چشمگیری از زندانیان جرائم غیر عمد باشیم .

معاون قضایی دادگستری همدان یاد آور شد :در بحث  ازدواج و تعیین مهریه نیز دقت لازم را داشته باشیم و در زمان عقد مهریه ای تعیین شود که توان پرداخت آن وجود داشته باشد، زیرا بخشی از زندانیان مربوط به مطالبه مهریه است.

وی افزود : در بحث مربوط به رانندگی نیز رانندگان باید در هنگام استفاده از خودروی شخصی بیمه داشته باشندو به فرزندانی که مهارت لازم را برای رانندگی ندارند اجازه استفاده از خودرو را ندهند.

در این مراسم همچنین فخر الدین صدیق شریف هنرمند سینما و تلویزیون نیز حضور داشت گفت : کمک‌های تک تک افراد برای آزادی  زندانیان جرائم غیرعمد، یک خانواده را از فساد و آسیب‌های اجتماعی نجات می بخشد.

وی افزود : آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تنها آزادی یک نفر نیست بلکه یک خانواده و یک نسل را از آسیب‌ها نجات می‌دهد.

فخرالدین صدیق‌شریف امشب در دوازدهمین جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در همدان اظهار کرد: یکی از مراسم‌های پهلوانی برگزاری جشن گلریزان است و امشب همه ما در مراسم گلریزان می‌توانیم آبروی خانواده‌های نیازمند را خریداری کنیم و آنها را از گرفتاری نجات بخشیم.

وی افزود :ممکن است هر یک از ما به خاطر کوچکترین اشتباهی در زندان و در موقعیت افراد زندانی جرائم غیرعمد باشیم به همین دلیل  کمک افراد می‌تواند در آینده خانواده آن ها  تاثیر گذار باشد .

در ادامه یدالله روحانی منش مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان در این مراسم از وجود ۲۸۶ زندانی جرائم غیرعمد در استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۷۶ زندانی جرائم غیرعمد با کل بدهی بیش از ۲۰ میلیارد تومان در همدان از بند رهایی یافتند.

وی افزود : امسال خوشبختانه از ابتدای ماه مبارک رمضان روزانه حداقل یک نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از بند رهایی یافته و به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

دراین مراسم هریک از خیران و نیکوکاران حاضر در جشن گلریزان نیز به میزان توان مالی هدایای نقدی خود را برای کمک به آزادی زندانیان نیازمندجرائم غیرعمد استان همدان هدیه کردند.


نوشته شده توسط:admin - 52 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۹
برچسب ها: