۲۷۱ زندانی در همدان با کمک خیران آزاد شدند.

دسته: خبری
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

مدیرنمایندگی ستاد دیه همدان گفت: ۲۷۱ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیران این استان از ابتدای سال جاری تا ۲۴ اسفند ماه آزاد شدند.

یدالله روحانی منش در سخنرانی پیش از خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان افزود: در این مدت ۱۹۶ تن از زندانیان محکومیت های مالی، ۴۰ زندانی مهریه، ۲۹ زندانی ناتوان در تامین دیه ناشی از سوانح رانندگی و حوادث کار و ۶ زندانی نفقه آزاد شدند.

وی با بیان اینکه میزان بدهی این افراد ۲۳۲ میلیارد و ۳۲ میلیون ریال بود اضافه کرد: ۲۰ میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال از این میزان بدهی توسط شرکت های بیمه گر تامین و پرداخت شد.

وی ادامه داد: همچنین از محل صندوق تامین خسارت های بدنی ۱۸ میلیارد و ۴۵۹ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد این استان تامین و پرداخت شده است.

وی ادامه داد: شاکیان یکی از بزرگترین حامیان ستاد دیه هستند به گونه ای که با تلاش ستاد دیه حدود ۹۲ میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال توسط شاکیان پرونده بخشیده شد.

مدیر ستاد دیه استان همدان اظهار کرد: میزان آورده محکومان هفت میلیارد و ۸۱۱ میلیون ریال بوده همچنین ۳۲ میلیارد و ۲۵۲ میلیون ریال تسهیلات توسط چهار بانک ملت، رفاه، تجارت و صادرات به زندانیان پرداخت شده است.

روحانی منش افزود: ۳۵ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال از این بدهی زندانیان اعسار به تقسیط شد و میزان کمک مالی پرداختی برای پرونده های مالی و دیه ۲۴ میلیارد و ۲۸۱ میلیون ریال بود.

به گزارش ایرنا وی با بیان اینکه ستاد دیه در سال ۶۹ راه اندازی شد گفت: ۱۱۰ هزار زندانی جرایم غیر عمد از بدو تاسیس این ستاد تاکنون آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه بیان کرد: ۹۹۶ زندانی جرایم غیر عمد در چهار سال گذشته با ۷۶۵ میلیارد ریال آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند که ۱۰۱ میلیارد ریال تسهیلات توسط چهار بانک پرداخت شده است.

روحانی منش بیان کرد: با دعوت از شاکیان پروند ۲۷۵ میلیارد گذشت کردند که شاکیان تاثیر بسیار بزرگ و مثبتی در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد همدان داشته است.

وی تاکید کرد: بخش بالایی از پرونده ها مربوط به ضمانت است که درخواست می شود شهروندان نسبت به امضای اسناد دقت کنید تا گرفتار زندان نشوند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان گفت: ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال امسال مردم همدان در آیینی های مختلف و گلریزان، برای آزادی زندانیان کمک کردند.

روحانی با بیان اینکه یک مادر بزرگ فیش حج خود را برای آزادی نوه خود به فروش گذاشت افزود: از دیگر خانواده ها نیز انتظار می رود با کمک همدیگر و یاری ستاد دیه ، زمینه آزادی زندانیان را فراهم کنند.

۲۹۸ مددجو هم اینک به علت ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان به سر می برند که آزادی آنها نیازمند کمک خیران است.

مجموعه مردمی ستاد دیه در سال ۱۳۶۹ راه اندازی شد.

شماره حساب های ۰۱۰۶۳۲۹۵۵۵۰۰۱ سیبا بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۰۷۱۲ بانک ملی، شماره حساب جام بانک ملت ۲۰۳۰۳۰۳۰۳۷ و شماره کارت بانک ملت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۵۱۸۴ به نام ستاد دیه استان همدان آماده دریافت کمک های مردمی افراد خیر و نیک اندیش است.

 


نوشته شده توسط:admin - 52 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها: