جشن گلريزان آزادسازي زندانيان جرايم غير عمد در همدان برگزار شد.

دسته: خبری
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

شامگاه  دوشنبه مصادف با ۲۴ماه مبارك رمضان (ع) جشن گلریزان با حضورنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ،علی مهربان معاون اداری مالی ستاددیه کشور ، مسئولان ارشد ، مدیران استانی ، رئیس کل دادگستری استان ،مدیر کل زندان های همدان ، جمعي از خيرين نيكوكار استان به منظور آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از سوی ستاد دیه استان در محل تالار انصار همدان  برگزار شد.  

به گزارش روابط عمومي ستاد دیه نمایندگی استان همدان ، در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان طی سخنانی اظهار کرد : یکی از بدی های زندانی شدن از بین رفتن انس  و محبت زندانی با اعضای خانواده  است که صدمه های روحی و اخلاقی زیادی را بر فرد زندانی وارد می کند.

 

در ادامه مدیر نمایندگی ستاد دیه به بیان  گزارش عملکرد ستاد دیه پرداخت و گفت: درسال گذشته زمینه آزادی ۲۶۸نفر از محکومان نیازمند جرائم غیرعمد فراهم شد که امید است این روند در سال جاری بیشتر شود.

وی افزود :میزان بدهی این افراد ۲۰۵ میلیارد ریال برآورد شده بود که ۷۵ میلیارد ریال از آن توسط شاکیان پرونده گذشت رضایتمندانه شد.


روحانی منش ادامه داد : ۲۰ میلیارد ریال از بدهی زندانی توسط شرکت های بیمه گر، ۳۰ میلیارد ریال با کمک ستاد دیه و ۳۰ میلیارد ریال با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تامین شد.

  در ادامه  علی مهربان معاون اداری و مالی ستاد دیه کشور که در این مراسم حضور داشت گفت: در حال حاضر در سراسر کشور ۱۵ هزار نفر زندانی جرائم غیرعمد وجود دارد  که از این تعداد ۱۳ هزار نفر محکوم به جرائم مالی همچون چک هستند و ۲ هزار و ۸۰۰ نفر زندانی مربوط به جرائم مهریه و نفقه است.

وی افزود : امید است امشب با حضور خیرین شاهد آزادی تعداد زیادی  از زندانیان نسبت به سال گذشته باشیم.

وی ادامه داد : ماه رمضان امسال در تمامی مراکز استان ها جشن گلریزان برگزار شده است  و خیران و نیکوکاران  برای آزادی زندانیان پیشگام شدند.

 درادامه این  مراسم گروه سرود نورالمهدی به اجرای برنامه پرداختند .

دراین مراسم هریک از خیران و نیکوکاران حاضر در جشن گلریزان نیز به میزان توان مالی هدایای نقدی و زیورآلات خود را برای کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد استان همدان هدیه کردند.

گفتنی است در پایان مبلغ جمع آوری شده  در این جشن برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد متعاقبا ” اعلام خواهد شد.


نوشته شده توسط:admin - 52 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۴
برچسب ها: